KOLORACE

Často fotografy nepochopená, často zneužívaná a devastující mnohdy celkem povedené fotky.

Často fotografy nepochopená, často zneužívaná a devastující mnohdy celkem povedené fotky.

Jak je vidět, kolorace patří mezi velmi náročné procesy postprodukce. Ne každá fotka se hodí na další zpracování a každý snímek je ve zpracování individuální. S oblibou využíváme kolorování barevnou clonou, kdy obrázek získá atmosféru, určitý nádech, který podpoří dané místo a situaci. Dále se velké oblibě těší decentní převody do sépie s jemným ponecháním původních barev. Nakonec zajímavě mohou působit barvy imitující filmové snímky, retro kolorace apod.

Zde je důležité, abyste nám napsali alespoň orientačně vaši představu, popřípadě zaslali snímek, který se vám líbí. V tom duchu se pak pokusíme přiblížit tomu, co máte rádi a co se vám líbí.

U způsobu zpracování zde platí to samé, co u černobílé fotografie. Využíváme opravdu velmi pokročilých a celosvětově uznávaných nástrojů, které umožňují velmi profesionální práci v oblasti digitální fotografie a dovolují tak ztvárnit téměř libovolný záměr. Konkrétní software tu nechceme jmenovat z důvodu našich individuálních postupů, které si chráníme. Každopádně na veškerý software, ať už od společnosti Adobe, Google, Microsoft atd. máme plně licencovaný s veškerou podporou a aktuálním stavem.

Ukázka fotek:

Atmosféra parku

Zde jsme využili struktury povrchů a barev kůry stromů, to vše jsme podpořili zdůrazněním detailů v popředí, utlumením krajiny v pozadí tak, aby „vystoupili“ na fotografii hlavně snoubenci. Barevně jsme foto „táhli“ do teplých odstínů.

Kolorace staveb

Stavby, obzvlášť pokud jsou historické, tak často vybízí ke zdůraznění povrchů, ke zvýšení světelné dynamiky, k přechodovým barevným filtrům apod. Toto je typický zástupce takové proměny. Hrad Bouzov na druhé fotografii se zdůrazněnou strukturou a barevnou sytostí, na třetí pak ještě využitý přechodový filtr, který zabarvil oblohu více do modra.

Podzimní listí

Tady jistě vidíte, že došlo k zvýšení dynamiky barev. Listí tak více vyniklo i bez dopomoci slunce. Slunce totiž barvy sytí, zesiluje, ale ne vždy máte tu možnost přirozeně tohoto fenoménu využít. Je pak na fotografovi, zda využije barevného zesílení lokálně, nebo fotku upraví celkově. Obecně i kolegům doporučujeme řešit každý převod individuálně s ohledem na charakter a záměr, který chtějí u fotografie podpořit.

Jako v pohádce

Na fotografii jsme sáhli k těm nejvýraznějším postupům v oblasti kolorování. Kombinovali jsme více filtrů, vrstev a typů zabarvení. Vzniká z toho dojem připomínající fantasy styl a filmy. Na druhou stranu, proč ne? Jsou místa u nás i v zahraničí, která za určitých světelných podmínek mohou být fantasy i bez úprav. Vaše svatba může být pohádková, může být totiž přesně taková, jakou ji budete chtít…

Hrad z dětství

Takto nějak jsem si vždy představoval pravý pohádkový hrad. Věžičky, cimbuří, vlaječky – no a princ a princezna, zde v zastoupení snoubenců. Odstranili jsme rušivé prvky (cedule, tabule…) a zdůraznili u hradu jeho barevnost.